مقایسه کلاس های مجازی زبان روسی با کلاس های حضوری

همیشه وقتی حرف از کلاس های آنلاین تدریس خصوصی زبان روسی یا هر کلاس مجازی دیگه ای به میان میاد، تا حدودی شک و دودلی درباره کارایی این کلاس ها در دل هر مخاطبی ایجاد میشه. پس تو این پست میخوایم با مقایسه کلاس های حضوری و مجازی این موضوع رو بررسی کنیم.

 

اولین موردی که میشه بررسی کرد اینه که این کلاس ها برای خیلی از افراد تازگی دارن یا خیلی ها هنوز تجربه ای از حضور در این کلاس ها رو ندارن وهمین جدید بودن این روش تدریس روسی مانند هر موضوع جدید دیگه ای در دنیای تکنولوژی برای افراد مختلف تردید ایجاد می کنه و باعث میشه تا حدودی برای استفاده از این نوآوری محافظه کار بشن. برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشیم میشه استفاده از بسیاری از تکنولوژی های جدید در جامعه رو مثال زد که مردم در ابتدا به اونا اعتماد نداشتن ولی الان بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره همه شدن! مثل استفاده از تاکسی های اینترنتی و خرید از فروشگاه های آنلاین. پس الان هم کلاس های آنلاین زبان روسی بخاطر مزایای بسیار زیادی که نسبت به کلاس های حضوری دارن، (مثل بالارفتن سطح تمرکز روی درس، جذابیت آشنایی راحت با افراد علاقمند به زبان روسی و ارتباط مداوم با آنها در گروه های چت، جذب شدن در محیط جذاب آموزشی بدون صرف وقت و انرژی در ترافیک و …) در حال طی کردن مراحل اول عمومی شدن هستن.

البته باید از این نکته هم غافل نباشیم که اپیدمی کرونا باعث شد روند استفاده از این کلاس ها رشد زیادی داشته باشه ولی بخاطر اینکه خیلی از افراد بدون دانش کافی “مجبور” به استفاده از این تکنولوژی شدن درنتیجه نحوه استفاده درست از اون رو بلد نباشن و از طرفی استفاده از اپلیکیشن های غیر استاندارد و خسته کننده برای کلاس های آنلاین هم باعث شد که هم معلم ها و هم دانش آموزا با مشکلات زیادی روبرو بشن و نظرات منفی اونا درباره کلاس های آنلاین خیلی از افراد رو نسبت به این کلاس ها بدبین کنه!

پس در اینجا لازمه توضیحاتی ارائه کنم تا شما با این مشکلات روبرو نشین و بتونین کاملا از این کلاس ها لذت ببرین.

اولین و مهمترین نیاز برای استفاده از کلاس های آنلاین زبان روسی مجهز بودن به وسایل ارتباطی مناسب هست، ازجمله:

  • داشتن اینترنت پرسرعت مناسب (مانند اینترنت 4G اوپراتورهای تلفن همراه)
  • کامپیوتر یا تبلت دارای صفحه نمایش مناسب
  • اطمینان از دارا بودن و کارکرد میکروفون، اسپیکر و دوربین دستگاه

دومین موردی که حتما باید در نظر گرفت یادگیری کار با برنامه های مناسب کلاس های آنلاین هست که به زودی ویدیو آموزشی استفاده از اونارو برای شما ارائه می دم.

شما بعد از اینکه موارد بالا رو انجام بدین تازه می تونین از مزایای کلاسای آنلاین تدریس زبان روسی لذت ببرین و اون رو با کلاس های حضوری مقایسه کنین.

همون طور که در بالا اشاره شد بالا رفتن تمرکز روی یادگیری زبان روسی در کلاس های آنلاین مهمترین مزیت آن نسبت به کلاس های حضوری هست! چون همونطوری که در کامپیوتر جذب دیدن سریال مورد علاقتون میشین در کلاس های آنلاین هم جذب دیدن تدریس زبان روسی خواهید شد و برعکس کلاس های حضوری که جسمتون سر کلاسه ولی روحتون جای دیگه در کلاس های آنلاین جسمتون در جای دیگه هست ولی روحتون تو کلاس خواهد بود. و این مورد باعث میشه که وقتی جایی مسافرت میرین از هر جایی به کلاس وصل بشین یا تو هر کشور دیگه ای باشین کلاسارو از دست ندین.

و علاوه بر اینکه توی ترافیک وقت از دست نمی دین برای پوشیدن لباس و آرایش هم زمان نمی زارین و همچنین سر کلاس هم نگران نوع نشستن یا استرس های دیگر اجتماعی نیستین و این باعث میشه به نسبت کلاس های حضوری سر کلاس حواستون پرت مسائل فرعی نشه و با تمرکز بر صفحه جادویی کامپیوتر در رویا غرق نشین و یه احساس خوشایند راحتی و آرامش و امنیت داشته باشین. در ادامه هم در صفحات چت عمومی درسی هم که ایجاد میشه دوستای جدیدی پیدا کنین.